Tweety O.C.
Quad 2006.05.03. 16:23
Opel Calibra
 "Ferrari Calibra, vagy Opel Testarossa?" - a lassan szlligv vl krds jprszor hagyta el a MllerArt speakereinek szjt, mikor ez a mindennapinak mg csak vletlenl sem mondhat aut tisztelett tette a 2005-s v versenyein. A citromsrga csoda tulajdonosa pedig - sokak meglepetsre - egy hlgy, aki idt s energit nem sajnlva alaktotta az autt sajt zlsvilgnak megfelelre.
Az aut trtnete pedig kalandosabb volt, mg idig eljutott: Szilvi - ksznheten a gokartversenyzsben eltlttt 4 vnek - mindig is sportautt szeretett volna, konkrt elkpzelse viszont egszen addig nem volt, mg egy auts jsg hasbjain meg nem ltta ezt a ritka sznrnyalatban pompz Calibrt. Az akkor mg szria llapot gpezet, s a 2.0 literes, 16 szelepes blokk sokig meg is felelt ignyeinek, s annak ellenre, hogy kt vvel ezeltt mr felmerlt a csere gondolata, Szilvi kitartott kedvence mellett. Ekkorra viszont mr esedkess vlt nmi vltoztats!
A tuning folyamata az optikval kezddtt, mely a fehrvri RP Tuning keze munkjt dcsrte. Els s hts vegszlas toldatok, valamint egy pr kszb kerlt az autra, a gyri trcskat - melyek azta mr tli kerekekknt funkcionlnak - 15" alukerekek vltottk fel, melyekhez egy sport lengscsillapt-szett is duklt. Mindezt nmi maticzs kvette - a Calibra pedig sokig ebben az llapotban volt megtekinthet rovatunkban, hiszen Szilvi ekkortjt vlt a Carstyling.hu felhasznljv. A kls mdostsokat bell sznben passzol sport lsek kvettk, melyek beszerzse nem volt tlzottan egyszer, hiszen kevs cg forgalmaz ilyen alkatrszt srga sznben. Mivel szmszerint nullt sikerlt tallni, maradt az egyedi gyrts, mely itthon, a Pro WRC mhelyben trtnt.
Az aut al ezt kveten Proex kipufogrendszer kerlt, melyet ksbb szuromi vezrmtengely, valamint egy chiptuning kvetett, teljestmny-nvels tern. A mdostsok egyttesen kb. 10 lervel nveltk meg a gyri 150 tag mnest, ami pedig mg vrat magra, egy sport leml.
A Calibra megjelense mr ekkor is elg megyz volt, viszont trtnt mg vele valami, ami miatt egyike lett a legkomolyabban mdostott hazai autknak. Az rlet egy rtatlan Rieger katalgussal kezddtt, mely taln nem vletlenl kerlt Szilvikhez: ebben pillantottk meg a cg Calibrkhoz knlt szlest szettjt, mely - az authoz hasonlan - els ltsra befut lett. Nem kis btorsg kell egy ilyen csomag felszerelshez, ez pedig megrkezst kveten igen gyorsan ki is derlt. A gyri szlessget ell 15, htul 30 centimterrel megtold alkatrszek felszerelse nem kevs fejtrst okozott, mutatja ezt az is, hogy maga a folyamat tbb, mint 3 hnapot vett ignybe. Az ember azt hinn, hogy csak fogjk s rragasztjk az egszet, utna sznrefjjk - nos ez csak a mesben mkdik gy. A legnagyobb gondot maguk az elemek okoztk, melyek tbb helyen nem passzoltak rendesen a kasznihoz. Csak az ajtk illesztseinl centis rsek ttongtak, melyeket nem kis mutatvny volt rendesen sszefaragni a jelenlegi llapotra. A szlestsek tbbnyire ragaszts tjn kerltek az autra, ez all kivtelt kizrlag az els srvdk jelentettek, melyek a gyri elemeket vltjk fel.
Az elemek felkerlst kveten a gyri srga szn egy extra gyngyhz lakkot is kapott, mely bizonyos szgbl szemllve egy klnleges, zldes-rzsasznes rnyalatot biztost - mindez persze leginkbb napfnyben lthat.
A msik nagy dilemmt a hts kerekek jelentettk. 15 centimterrel szlesebb felniket igen nehz lett volna tallni, msrszt indokolatlan is lett volna egy elskerekes autra ekkora trcskat szerelni. A problma vgl hrom lpsben lelt megoldsra. Els krben - az elrhet maximlis - 2 centimteres nyomtvszlestk, valamint a 9 col szles Keskin felnik jelentettek tmeneti gygyrt, viszont mg igy is messze beljebb ltek a kerekek a kelletnl. A kvetkez lpst a Rieger egyedileg gyrtott, 6 centimteres nyomtvszlesti jelentettk, a vgs sikert viszont gy is csak az egy mrettel nagyobb (18") felnikkel egytt sikerlt elrni. Ezekbl mr rendelkezsre llt a 11" szles opci is, gy a pogcskkal egytt tkletes vgeredmny szletett.
Mg egy dolgot nem lehet nem szrevenni ezen az autn: ez pedig Tweety, azaz Csrike minden mennyisgben. Mindez egy Csrike mints sznyeggel kezddtt, amit szp sorban kvettek a hasonl dekorcival elltott lgfrisstk, prnk, majd pedig egy airbrush az aut orrn.
A jvt illeten, minden bizonnyal az utastr flockolsa kvetkezik majd - mindenki kitallhatja milyen sznben - e mellett pedig egy pr Lambo-ajt van tervben. Persze mint mindannyian tudjuk, nehz megmondani hol lesz a vge - de a tuning mr csak ilyen, csak elkezdeni lehet.
Szilvi egybknt az autt nem csak killtsok s tallkozk, hanem a htkznapok alkalmval is hasznlja. Furdalt a kivncsisg, hogy mennyiben okozhat nehzsget egy ilyen gppel kzlekedni a mindennapokban, de elmondsa szerint szinte semmiben nem klnbzik egy norml auttl, nagyobb gond lenne, ha le lenne ltetve. Persze egy szabvny garzskapu azrt lehet, hogy komoly kihvst okozna :)
Az aut a 2005-s v MllerArt-Carstyling szpsgversenyn, a profi kategria sszetett 3. helyt rte el, holtversenyben Poznamokus Passatjval.
Tpus |
Opel Calibra |
Tulajdonos |
Trk Szilvia (Szilvi-OC) |
Motor |
|
Motor |
c20xe, Szuromi vezrmtengely, chiptuning |
Lgszr |
K&N bett |
Kipufog |
Proex 60-as rendszer |
Futm |
|
Gumik |
Pirelli P6000 255/40R17 (ell) 295/30R18 (htul) |
Felnik |
Keskin KT5 9x17" (ell) 11x18" (htul) |
Gtlk |
KONI, srga |
Egyb |
Lexmaul toronymerevt, ell 20 mm, htul 60 mm nyomtvszlest |
Kls Optika |
|
Karosszria |
Rieger Catano szlest szett |
Lgterelk |
Mdostott els s hts lkhrtk, hts szrny, tetszrny |
Fests, dekor |
Rzsaszn fny lakk, Csrike airbrush + matrica |
Bels Optika |
|
lsek |
Srga PRO WRC llthat, MOMO vprna |
Kiegsztk |
Srga vltgomb s vltszoknya, srga kzifk brzs, krm vltkeret |
HIFI |
|
Fejegysg |
JVC Exad KD-AVX1 |
Erst |
Sony Xplod 1200+ Michael Schumacher Collection |
Hangfalak |
Magnat |
A Calibra ltal begyjttt djak 2005-ben:
III. helyezett |
SLR Kalocsa: 2005.04.24. |
I. Helyezett |
MllerArt Kunmadaras: 2005.06.10. |
II. Helyezett |
MllerArt Tkl: 2005.07.02. |
Klndj (airbrush) |
MllerArt Tkl: 2005.07.02. |
Kznsgdj |
MllerArt Kunmadaras: 2005.07.23. |
III. Helyezett |
MllerArt Tkl: 2005.09.03. |
Klndj (nmet) |
MllerArt Tkl: 2005.10.22. |
|