Ugyanennek a mrsnek az 1/8 mrfldes vltozata volt a feladvny. Aki mr lt utasszllt replgpen, az tudja, hogy rzsre igen jl gyorsul. Na de lssuk, mennyi az annyi :)
A 26. msodperc krnykn a g rtkben az ugrs az orr megemelsnek kezdete, majd 32 krl mr az egsz gp a levegben van.
rtelemszeren csak addig vals a mrs, amg vizszintesen halad a gp, hiszen a megdnttt mszer a gravitcit is mri.
A felszllsi sebessg kb. 200 km/h, amit 27 mp alatt r el a replgp.
2. Mitsubishi EVO VII s VW Golf 1.8 8v turbo virtulis versenye
Bartom meslte, hogy az autplyn elg jl tudta tartani a lpst egy EVO VII-el. Gondoltam, persze-persze, biztos nem nyomta az EVO. Aztn eszembe jutott, hogy vglis ellenrizni is tudom az lltst, ha virtulisan egyms mell teszem a kt autt.
Amint lthat 0 mp-nl egyms mellett vannak (0 mter) s azonos a sebessgk. (100 km/h) A diagramok eddig a pontig tart rszt egyszeren levgtam, s az addig megtett tvot is nullnak vettem. A megtett tvolsgot a jobb, a sebessg vonalakat a bal oldali skln kell leolvasni!
Jl ltszik, hogy amg 3. fokozatban megy a kt aut, addig nagyon szoros a verseny. A 4. kapcsolsa utn (kb. 4 mp-nl) azonban az EVO ha lassan is, de elhz, s a 8. msodperc vgre 13 mtert kap a Golf.
Ha azonban beleszmtjuk a dologba, hogy a Golf az EVO szlrnykban nyomult, knnyen lehet, hogy a valsgban tnyleg nem maradt le jelentsen. Radsul a diagram ksztshez felhasznlt mrsnl a vlts utn a Golf kb. 0.3 mp-ig nem gyorsult teljes ervel, mert ledadogott.
Az EVO VII mrs autplyn trtnt 2 szemllyel, mg a GOLF-ot a Rbaringen mrtem, kipakolt belsvel.
3. Rbaring dnttt kanyarjaiban az lsbe szort er mrse
Aki nem ismern ezt a plyt, ht flelmetes lmny! (egy rvid vide) Kb. 3 km, kt hossz egyenes, s kt dnttt kanyar. A szkebb kanyar nagyon komolyan van dntve, ha megfelel tempval halad benne az emberfia, nagyon hasonl rzs a hullmvasutakhoz. A mrshez a mszert a szoksos helyzethez kpest 90 fokkal elfordtva helyeztem el el az 1.8 -as VTEC Honda Civicben. A hosszirny gyorsuls/lassuls helyett gy a lefel/felfel hat "ert" tudtam rgzteni. Az eljelek lnyegtelenek. Lssuk mi sikerlt!
A mrst a nagy kanyar eltt indtottam, kb. 160 km/h-val haladtunk a dnttt szakaszon. 45 mp-tl kezddik a kisebbik kanyar, ez jval hosszabb, de jval kevsb dl, gy az lmny is kisebb. 85 mp-nl rtnk jra a nagy kanyarba, ezttal 170-180 km/h volt a temp, lthat, hogy jval nagyobb erket regisztrlt a mszer, mint az els thaladskor.
4. Szlalomverseny
Egy egyszer, rvid szlalomplyn mrtk az oldalirnyban mrhet erket. Blykat kellett szlalomozva kerlgetni, majd egy nagyv visszafordt utn ugyanezt meg kellett csinlni visszafel is. Kt autt mrtnk meg, az egyik egy Renault Megane kombi, teljesen llapotban, 185/60R15 gumikkal. A legjobb ideredmnye 32.5 mp volt. A msik mrt aut a mrsek kz is felkerlt Mitsubishi Eclipse GSX, ami 28 mp alatt is tudta teljesteni a tvot. (Ezek a mrsek nem a 32.5 illetve 28 mp-s futamok alatt kszltek!) Letlthet egy rvid vide, hogy jobban rtelmezhet legyen a diagram. Ha nem vilgos, krdezz a frumon. :)
Jl lthat, hogy a Megane 15 mp utn kezdi meg a visszafordulst, mg az Eclipse mr 14 mp krnykn.