KamLEON
Quad 2006.05.03. 16:25
O.CT Seat Leon Cupra R
 E megjelensben is igen komoly kisugrzst kpvisel aut trtnete vekkel ezeltt kezddtt. Az eredetileg citromsrga szn Leon plyaautnak kszlt, amelyet elssorban reklmclokra lmodott meg az aut tulajdonosa, aki nem ms, mint szemlyesen az O.CT Tuning Hungria Kft. cgvezetje, Pva Gbor. A srga Leon plyafutsa sorn tbb klfldi s hazai jsgban is szerepelt, egy id eltelte utn pedig elrte azt a szintet, amelytl minden tuner retteg: megismertk az autt az emberek, s mr kevesen voltak, akiknek jat mutathatott vele. A kvetkez lpst, mikor a gp mr unalmass is vlt volna, a tulajdonos nem vrta meg: gy hatrozott, hogy tpti az autt, s az eredetihez kpest egy teljesen ms irnyzatot clzott meg. A munklatok eredmnye lenygzen sikerlt: Gbor egy vrbeli tuning autt ptett!
Az talaktsokrt nem is kellett messzire mennie. Mivel az O.CT termkek kztudottan nem a kk-ledek kategrijt kpviselik, a srga gpezet elssorban motorikusan fejldtt. A gyrilag 210 lers Cupra teljestmnye az „edzteremben” eltlttt idszak utn 323 lerre szaladt fel, maximlis nyomatka pedig nem kevesebb, mint 432 Nm-ben llt meg.
A teljestmny-nvekedshez az O.CT Team szinte minden alkatrszt nagyobbra, jobbra, ersebbre cserlt a motor krl. Mindez tbb, mint szz alkatrszt rintett, kzlk a legfontosabb az eredetileg K04 tpus turbfeltlt, mely gyri llapotban 0.8 bar-on zemelt. Ezt a tpust O.CT-k K16-osra cserltk, a hozz passzol tltnyoms pedig 1.4 bar-on realizldott, nem kis teljestmnynvekedst okozva ezzel. Az intercooler a gyrihoz kpest ktszer nagyobbra ntt, ami rgtn +15 lert eredmnyezett, viszont ahhoz, hogy megfelel mret fellettel a legoptimlisabb htst biztostsa, az els lkhrt talaktsa is szksgess vlt. Szintn nagyfok vltozsok rtk a motorelektronikt, a lemlt s az egsz kipufogrendszert, melyek termszetesen egytl-egyig az O.CT mrkanevt kpviselik.
Az talaktsok utn az aut 275 km/h cscssebessgre lett kpes, pontosabban ekkora sebessget engedlyez szmra az elektronika. Az ll helyzetbl 100 km/h-s gyorsuls 5 msodpercet vesz ignybe, de ugyanilyen j adatokat tallunk a fkezs tern is: a Cupra szenzcis tulajdonsga, hogy 150 km/h sebessgrl 3 msodperc alatt „dermed” mozdulatlann! A flelmetes lassuls az tdolgozott fkrendszernek ksznhet, melyben ell ngydugattys Porsche nyergek, illetve 370 mm tmrj trcsk, htul RS6-os Audi nyergek s 312 mm-es trcsk dolgoznak. A vltszerkezet egy szekvencilis kittet kapott, gy elegend a vltkart elre s htra tologatni a fokozatok kapcsolshoz. A komoly vlt mell megerstett kuplungszerkezet prosul, melynek ktelessge kibrni a hatalmas ignybevtelt.
A futm sem maradt eredeti llapotban, egy Eibach llthat magassg s kemnysg szett kerlt felszerelsre, ami magassg szempontjbl rgtn a lehet legalacsonyabb llsba is kerlt. Nem lehetett kihagyni a srvd vek talaktst sem, hogy a 10x18-as Antera hts kerekek, a rajtuk feszl 255/30-as gumikkal ne lgjanak ki a karosszribl. Az els tengelyen ezzel szemben 8x18-as felnik tallhatk, 225/40-es abroncsokkal.
Az aszfaltszaggat spanyol impozns optikai megjelensrt nem csak a mretes kerekek a felelsek, szmos egyedi kls mdosts felel a tkletesen vad sszhatsrt, gy, mint pldul a gphztet lgbemlje, amelynek nem csupn a ltvnyban van szerepe, hanem valban a motortrbe prseli a friss levegt. A legszembetnbb kls talakts pedig termszetesen az j sznrnyalat, mely vglegesen gondoskodik rla, hogy mg csak eszbe sem jusson senkinek a rgi srga Leon, az autra nzve. Ez gy is van rendjn, hiszen ez az aut mr messze tbb s ms, mint eldje volt.
Az O.CT Leon egybknt az elmlt szezonokban tbb klfldi gyorsulsi versenyen (pl. Osijek, Zagreb) is rszt vett, amelyeken kategrijban kivtel nlkl els helyezst rt el! Az elssorban 400 mteres tvra kihegyezett ergp itthon mg nem bizonytott a nagykznsgnek, pedig 11,9 msodperces (!) 1/4 mrfldes idejvel minden bizonnyal komoly fejtrst okozna az A3 kategria indulinak. Remljk a jvben feltnik a gp majd valamelyik hazai versenyen is, annl is inkbb, mivel az autval mr nincsenek j tervek, s eladsra kerl - taln az a szerencss, aki tveszi majd, mg tovbb fejleszti a technikt.
A Leon helyt az O.CT berkein bell egybknt egy Porsche Carrera 911 4S veszi t, ami - az gretek szerint - hasonl sznvonalon kerl majd ks al.
Vrjuk szeretettel!
Tpus |
Seat Leon Cupra R |
Tulajdonos |
Pva Gbor |
Motor |
|
Motor |
1.8 T + O.CT tuning: K16 turbfeltlt, 1.4 bar tltnyoms, nagyobb intercooler, mdostott vezrls |
Kipufog |
O.CT leml s kipufogrendszer |
Lgszr |
O.CT |
Hajts |
Megerstett kuplungszerkezet, szekvencilis vlt |
Futm |
|
Gumik |
htul: 255/30, ell: 225/40 |
Felnik |
Antera, htul: 10x18J, ell8x18J |
Rugk |
Eibach |
Gtlk |
Eibach llthat magassg/kemnysg |
Fkek |
Ell: ngydugattys Porsche nyergek, 370 mm tmrj trcsk. Htul: Audi RS6 nyergek, 312 mm trcsk |
Kls optika |
|
Karosszria |
Kiszlestett srvdvek, talaktott motorhztet, nagy lgbeml az els ktnyen |
Lgterelk |
Gyri Cupra spoilerezs |
Fests, dekor |
Teljes jrafnyezs | Az aut partnernk, az O.CT Tuning Hungria Kft. munkssgt dcsri.
|