Narancsvidék
AutóhifiPont 2006.05.07. 15:01
A Golf második generációja tökéletes alapnak számít Európában egy show / demó autó építése során, hisz kora ellenére még mindig rendkívül népszerű a tuning és autórajongók körében.
|
Kőműves Kelemen befalazta... | Ahhoz, hogy a végeredmény elsöprő siker legyen, mindenképp szükség van a megfelelő külső körítésre, mely nem csak a hifi installációjára, de az autó megjelenésére is ki kell hogy hasson. Ennek tudatában indult az átépítés, melynek során a karosszériáról likvidálták a különböző márkajelzéseket, feliratokat, díszléceket, lefalazták a hátsó ajtót és az összes kilincs a kukában landolt. Az első lökhárító sem úszhatta meg az átalakítások sorát, mely pontosan ennek a tisztítókúrának szellemében került végső állapotába. Hatalmas beömlők helyett egy robosztus, mélyre húzott egységes darabot alkottak, melynek alján a ködlámpák helyén található az index.
Csavard fel a küszöböt... | A hátsó lökhárító sem maradt szűz terület, ahol a vonószem és a kipufogóvég bánta a módosításokat, ám ennek köszönhetően egy teljesen letisztult, sallangoktól mentes feneket kapott a kettes Golf. Egyedül a csavart oldalküszöb az, ami megtöri az élekkel határolt formát, mely tökéletes harmóniában van a méretes 8x17 colos felnikkel. A látványos megjelenéshez a széles 205/40-es abroncsok, a 60mm-es ültető szett és a VR6os Golf lengéscsillapítóira is szükség volt! Apró, de annál látványosabb megoldások is díszítik az autót, ilyen például a IV-es Golfról származó oldalindex, a sárvédő ívek peremezése, a tetőről eltűntetett antennalyuk, a hosszan végigfutó szemöldök, vagy az egykarú ablaktörlő is. Ennél azért jóval figyelem felkeltőbb módosításnak minősül a kristálylámpák használata, vagy a motortetőre "hegesztett" légbeömlő nyílás, amit csak az egyedi narancs fényezés tud überelni.
Orrszívó | Ezzel pedig még korán sincs vége a módosításoknak, hisz elég csak a motorháztetőt kinyitni, ahol az autónál tíz évvel fiatalabb 1.9 TDI erőforrást találunk, mely a négyes szériából került átültetésre. A blokkal karöltve jött át az elektromos adagoló és a pedálszett is, és a szokásos "direktszűrő tuningon" is átesett az alap esetben 110 lovas donor. A kipufogó oldalon egy egyedileg készített 50-es rendszer teszi a dolgát, míg a megállásról az első kerekeknél a Passat, hátul pedig a Golf II GTi tárcsái segédkeznek!
|
Párosan szép az élet! | Az autó belsőtere még a külsőnél is nagyobb átalakításokon esett át. Elég csak beülni a volán mögé, ahol rögtön érdekes dologra figyelhetünk fel. A puritán 80as évek belső helyett egy picit fiatalabb környezetbe huppanunk, köszönhetően a hármas Golf műszerfalának, melyet valahogy csak befaragtak az autóba a mesterek. Az ajtók és a csomagtér viszont már teljesen egyedi építés, hisz ezek az elemek cipelik a macAudio - Audiovox duó komponenseit. Az első ajtóborítások művészi üvegszál domborulataiban rögtön két mac Audio hangszórót is találunk, melyek az Audio DVD sorozatból kerültek ki és 16cm-es mélyközép hangszóróval rendelkeznek, és extrém frekvencia átvitellel büszkélkedhetnek. Bár a 20-22kHz feletti tartományt szinte kivétel nélkül már egy ember sem hallja, mégis érzékeljük jelenlétüket - ezért is van létjogosultsága a supertweetereknek.
Vesekőverőműszer. | A csomagtér, ahogy az lenni szokott a mélysugárzók és az erősítők lakhelyéül szolgál, persze kizárólag az autó színére fényezett üvegszálas környezetben. Három mac Audio erősítő érdekessége, hogy a jelenleg kapható legkisebb sorozatból kerültek ki, melyből kettő nagyobb teljesítményű MP8000 a mélysugárzókat külön-külön, míg a kisebb MP2000 az első szett meghajtásáról gondoskodik. A megfelelő tápellátásért egy feszültség vasaló, azaz egy Boa 1F-os kondenzátor felel. A hajszálak lobogásáról, és a gyomor működés serkentéséhez két darab mac Audio Absolute 304 mélysugárzó párosra volt szükség, melyek a látványosság kedvéért fenékkel kifele lettek beépítve.
A kakukktojás. |
Az egész rendszer lelkét pedig egy Pioneer DEH-P6400R jelenti, mely nem nevezhető épp mai darabnak, mégis tökéletesen végzi a dolgát ebben a "márkaidegen" környezetben. A multimédia vonalhoz azonban már az Audiovox készülékek közül válogatott Gábor, így egy szimpla 1DIN méretű DVD lejátszót választott az AVD 201 személyében, ami egy szintén Audivox LCD TFT kijelzőre küldi a képi információkat, mely a műszerfalba építve teszi dolgát. Talán érdemes a komplett rendszerbe épített termékek árát is megemlíteni, hisz jelen esetben nem egy horror összköltségvetésű projektről van szó (kevesebb mint 300e forint), mégis a gondos válogatásnak és a látványos installációnak köszönhetően a rendszer tisztességesen helyt áll a kiállításokon is!
|