Ladáscsaj!
autóhifiBolt 2006.05.17. 17:44
A leghangosabb magyar csaj!
Néhány évnyi kitartó munka után végül múlt év végén történelmet írt kis hazánkban a kék Lada tulajdonosa, hisz hangnyomás versenyeken eddigi ismereteink szerint - Magyarországon - még nem szerepelt ilyen jól bajnokságban a gyengébbik nem!
|
Ahhoz, hogy a "Ladácsaj" 2005-ös Pioneer hangnyomás-verseny sorozat élvonalában végezzen folyamatos fejlődésre volt szükség, mely minden egyes mérésnél jól érzékelhető volt! Pénzt, időt és fáradságot nem kímélve fejlesztették az autót, míg végül az idei állapotba jutott a Lada, mely már a külső / belső látványnak is eleget tesz egy ESPL mérés folyamán! Természetesen a módosításoknak még nincs vége, és talán sosem lesz...
A rendszer szíve! | Az idei évben a Pioneer ESPL szabályoknak megfelelően épített autóval indult az első versenyen – melyet mondani sem kell, meg is nyert! Egy ilyen négykerekű esetén rendkívül fontos az áramellátás, így elöl egy Exide XXL akkumlátor, 50 quadrátos táp található – ami a szabályok szerint maximum 150A lehet. Az eredeti gyári akku a csomagtérbe került, ami 26-os kábelekkel és 80A-es biztosítékkel csatlakozik a terjedelmes AudioBank F2000 2 csatornás erősítőhöz. A méretes, ám visszafogott dobozban 4Ohm terhelés mellett 700W folyamatos teljesítmény lakozik! A hatalmas AudioBank mellett szinte eltörpül egy őskori leletnek számító – muzeális és muzikális – ütött-kopott MacAudio MP120 (Made in Japan!) aprócska sztereó erősítő, melynek 2x35W-os teljesítménye kelti életre az első szettet.
Bitumen mindenhol! | A 2107 nem nevezhető audió barát négykerekűnek, hisz elég a vékony ajtókra tekinteni, máris láthatjuk, hogy nem egyszerű feladat ide bevarázsolni a hangszórókat. Éppen ezért a 13cm-es AudioTop Jump mélyközépnek egy külön kis zárt ládát építettek, amit a szőrözés után a lábtérbe varázsoltak. Ez úgy tűnik nem lesz végleges megoldás, hisz 1 pont levonással "díjazzák" az olyan beépítést, mely a mindennapos használat során zavaró tényezőnek minősül! A magassugárzó a gyári helyre került beépítésre, mely az erősítőhöz hasonlóan a MacAudio kínálatából származik, azon belül Mac Diamond sorozatból. Mondani sem kell talán, hogy a megfelelő hangzás és hangnyomás eléréséhez az autó szigetelésén és csillapításán is kellett javítani, melyre egy hétköznapi, ám az egész autóra kiterjedő 2mm-es bitumenlapos réteget használtak.
|
A középkonzol alján bújik meg a rendszer feje, a Panasonic CQC-5400-as MP3 és CD lejátszó, mely nem csak hogy tökéletesen harmonizál a belső kék / fekete kárpitozással, de az 5,5V-os kimenetnek
Középkonzol | köszönhetően tökéletes társnak bizonyult a nemes feladathoz. Ebből pedig a leglátványosabban, vagy leghangosabban a hátsó ülésekre kötözött DLD mélyláda triumvirátus veszi ki a részét. Ez a három, DLD 500W+ jelzésű kékmembrános (még az autó színéhez is passzol), 30cm-es mélynyomó egyenként 50 literes bass-reflex kialakítású ládában dolgozik, melyek 38Hz-re lettek hangolva és összesen 1,33 ohmos terhelést rónak a AudioBank F2000 erősítőre – ami így hozzávetőlegesen 11000 Wattot présel ki magából!!
Ezzel a konfigurációval sikerült 152dB feletti eredményt nyomni nyitott ajtóval, ami rendkívül jó eredménynek mondható - pláne annak tudatában, hogy nem adott frekvencián, hanem zenei CD-n produkálta mindezt - , ám azt se feledjük el, hogy a Pioneer ESPL verseny esetében nem csak ez számít! Hiába a mienk a leghangosabb autó, ha a kábelezések, a biztonsági bandázsolások, biztosítékok méretezése nem megfelelő, és azt se feledjük, hogy sok-sok plusz pontot szerezhetünk, ha az autónkon is
Kék - fehér - fekete. |
végzünk némi csinosítást. Nem kell nagy dolgokra gondolni, hisz valljuk be őszintén, keveseknek futja teljes bőrözésre, ám megfelelő színű kárpitozással könnyedén átvarázsolhatjuk autónk belsejét (amiből jelen esetben még a csomagtérre is futotta). Fontos lehet még a színharmónia, az egységes koncepció is, ami jelen esetben szinte majd minden apróbb részleten visszaköszön: fekete sport ülések, kék középkonzol, kék direktszűrő, kék fedelű Exide akku, kék DLD mélysugárzók, kék sportkormány és biztonsági övek, fehér számlapok. Ez a három szín a külsőben is megtalálható, mely harmonikussá varázsolja az összképet! Egyedül csak a zöld neon világítás lóg ki a sorból a csomagtérben, de ezt megbocsátjuk!:)
A mű létrehozásában többen is segédkeztek, így például a hifi kísérletezéséből, bekötéséből Joci vette ki a részét, míg a kárpitozásban Ladáscsaj barátja segédkezett önzetlenül. A cél idén a bajnoki cím megszerzése (múlt évben összetett 3. illetve az ESPL 2. helyezettje volt), ám ez most csak arra kell, hogy esélyt kapjon az EB-n való induláshoz! Ehhez viszont már szponzori segítségre is szükség lenne, így aki esetleg tud ebben segíteni, az nyugodtan vegye fel Ladáscsajjal a kapcsolatot – akár itt a fórumban!
|